Музична скарбничка
Музика для дитини - світ радісних переживань. Щоб відкрити для неї двері у цей світ,треба розвивати у неї здібності і перш за все музичний слух та емоційний відгук. Інакше музика не виконає своєї виховної функції. Якщо дорослий якомога ближче стискається зі світом дитинства, якщо вони разом мріють, фантазують, сміються і грають, то діти відчуваючи цю близкість дорослого, відкривають їм свої таємниці, почуття та емоції. Як це прекрасно - знайомити дітей з музикою.
Дитина та музика
Діти дуже люблять слухати. Треба більше і більше співати дітям без музичного супроводу, щоб вони не тільки слухали, але й розуміли, про що це пісня, вслуховувались у звучання слів та словосполучень. Музика, як і художнє слово чи картина, повинна стати для дітей способом вираження почутів, настрою, ідей. Слухання музики розвиває інтерес до неї, любов, розширює кругозор, підвищує музичне сприйняття. Музика для слухання буває вокального і інструментального. Це можуть бути пісні виконані батьками, чи музичні аудіо та відео записи. Для кращого запам'ятовування пісні, чи музичного твору, можна асоціювати його з тим, що бачить дитина навкруг себе. Намалювати те, про що вона чула. Дуже гарно запам'ятовують діти пісні з мультфільмів, тому, що вони сприймають пісню образно, відносно того чи іншого героя. Батьки повинні вчити дитину любити пісню, насамперед народну пісню, тому що народна пісня має художньо-виховну цілісність.
Цікаві музичні ігри
Музично-терапевтична гра
«Слухай і малюй»
Завдання: викликати у дітей за допомогою музики позитивні емоції, розвивати творчі здібності, уяву.
Обладнання: аркуш паперу, набори олівців, фломастерів або фарб для кожного гравця, аудіоапаратура із записом музики різного характеру.
Хід гри: Спочатку діти уважно слухають музику, після чого намагаються перенести свої враження на папір, самостійно добираючи форми і кольори зображення. Кожен працює з окремим аркушем паперу. Після закінчення гри дорослий показує роботи всім гравцям, аналізує їх, звертаючи увагу дітей на найцікавіші малюнки і підбиває підсумки гри. (або на фланелеграфі загальна аплікація).
Пантоміма «Веселі клоуни»
Діти - «клоуни» під музику йдуть спинами одне до одного і «жонглюють», зіштовхуються, падають, сміються, повертаються один до одного і знову «жонглюють».
Хор рук (імпровізація)
«Краплини і листочки» або «Квіти та метелики»
Вибирається диригент, інші діти діляться
на дві частини. Одна частина дітей - краплини, друга - листочки. За
показом диригента кожна група дітей творчо імпровізує під музику.
Пантоміма
«Бабуся і котик»
На стільчику сидить бабуся. На голові
чепчик, на носі окуляри. Бабуся щось в'яже. До бабусі підходить котик. Він
треться об бабусине плече, лащиться. Раптом у бабусі падає клубочок і котиться.
Котик біжить за ним і грається. Бабуся підіймає голову. Але котик робить
вигляд, що нічого не робить. Бабуся опускає голову - котик знову грається. Так
повторюється два рази. Бабуся кличе котика, гладить його по голівці. Котик
мурчить і засинає.
«Чарівна кімната»
Мета такої гри - допомогти дитині свідомо звернути увагу на зв'язок музики і життя, кольору і засобів художньої виразності з характером образу, про який розповідається у творі, з тим почуттям, яке несе в собі цей образ (наприклад чим відрізняються кольори «добра» і «зла», «радості», і «суму».
«Чарівна кімната»
Муз керівник розповідає малюкам казку про чарівну кімнату, що має чудову властивість - коли в цю кімнату заходить людина, вона одразу розцвічується у кольори і заповнюється музикою, яка так само, як і кольори, відповідає настроєві того, хто зайшов. Діти слухають різні за характером твори. Після прослухування можна запитати: «який настрій людини, яка зайшла в кімнату? Які кольори переважають в чарівній кімнаті? Світлі чи темні? Як ви вважаєте, які кольори відповідають радості, суму?
Психогімнастика
«Маленький скульптор»
Малюк зображає скульптора, інші діти -
глину. Скульптор задумав зробити скульптурну групу під назвою "Автомобіль". Він
ставить двох дітей у центр кімнати і показує їм позу і міміку: діти роблять
вигляд, що сидять в автомобілі.
Скульптор обходить кругом статуї, поправляє ї, відступаючи, милується своєю роботою. Поки той спить, скульптурна група під музику оживає. «Автомобіль» їздить навколо скульптора, але як тільки той починає ворушитися і прокидається, швидко займають свої місця і застигають в попередніх прозах. Скульптор встає, роздивляється скульптуру. Він не може повірити, що його скульптура ожила.