Музичні цікавинки
Гра "Розгадайка"
Гра "Порахуй барабани"
Попросіть дітей порахувати, скільки барабанів зображено на картині. Другий крок - назвати, які ще музичні інструменти є.
Розмальовка-антистрес до Дня вишиванки
Ще наші предки вважали, що вишиванка наділена великою силою і здатна творити дива, зокрема оберігати власника від негативної енергії.
Гра-розглядайка
«На якому інструменті я граю?»
Гра на розвиток уявного слуху
Розглянь зображення і поміркуй, який звук - приємний чи неприємний - видає обʼєкт або істота. Познач свою емоцію під кожним зображенням. Порівняй відповіді із відповідями сусіда та поясни свою думку.
Просторова музично-рухова гра «Малюю тілом»
Автор Оксана Вдовиченко
Розгляньте зображення. На ньому переплелися обриси різних музичних інструментів. Назвіть інструменти, які ви бачите. Помітили, що інструментів з однією назвою є по кілька на зображенні? А тепер порахуйте, скільки скрипок, барабанів і труб ви знайшли. Запишіть відповідну цифру у квадратик внизу.
Ляжте на спину, а далі - слухайте пісню та виконуйте «запрограмовані» в її словах дії по черзі лівою та правою рукою, ногою. Гра буде корисною також для гармонізації роботи правої та лівої півкуль головного мозку. А ще - приємною музичною розрядкою!
1. Як добре на спині мені
лежати
І правою ногою малювати.Намалюю крапочки
раз, два, три.
І маленькі смужечки раз, два, три.
2. Як добре на спині мені
лежати
І лівою ногою малювати.Намалюю крапочки
раз, два, три.
І маленькі смужечки раз, два, три.
3. Як добре на спині мені
лежати
І правою рукою малювати.Намалюю крапочки
раз, два, три.
І маленькі смужечки раз, два, три.
4. Як добре на спині мені
лежати
І лівою рукою малювати.Намалюю крапочки
раз, два, три.
І маленькі смужечки раз, два, три.
5. Як добре на спині мені
лежати
І носиком в повітрі малювати.Намалюю крапочки
раз, два, три.
І маленькі смужечки раз, два, три.
Ритмічні ігри для дітей різного віку
Дорогі батьки, коли маєте змогу, пограйте з дітьми в народні ігри, у яких багато руху й тактильного контакту. Адже і те, і друге дітям зараз необхідно, як ніколи.
Забавлянки з тактильним компонентом
«Куй, куй чоботок ». Якщо дитина маленька, то мама бере в руки її ніжку і легенько постукує пальчиком по п'ятці. Водночас промовляє текст.
Старші діти граються інакше: стають у колону один поза одним і кожний стукає пальчиком по спині того, хто попереду. Скоромовку промовляють уголос гуртом.
«Тук, тук, тук». У спілкуванні з дитиною важливі жести. Емоції радості, розчарування, здивування дитина найліпше запам'ятовує саме через жест та інтонацію. Це яскраво підкреслюють забавлянки у формі діалогів із запитаннями й відповідями.
Цю забавлянку можна використовувати з дітьми від двох років. Дорослий стає обличчям до дитини і запитує, плескаючи їй по долоні:
- Тук, тук, тук! Хазяїн дома?
- Дома!
- Гармошка готова?
- Готова!
- Пограти можна?
- Можна!
Дорослий бере легенько руками вушка дитини та імітує гру на гармошці, щось приспівуючи. Відтак дитина сама розігрує цей діалог з дорослим або іншою дитиною.
Ігри з м'ячем
М'яч це дуже динамічна іграшка, яка розвиває дитину фізично, емоційно та інтелектуально. Тож зараз варто не полишати ігор із м'ячем, щоб у дітей розвивалися рухи пальців і кистей рук, спритність і реакція, а також відчуття ритму. Адже все це сприяє правильному функціонуванню мозку. Ігри не потребують великого простору - можна грати у квартирі або навіть в укритті. Головне, щоб був принаймні один м'яч.
«Печу, печу хлібчик». У цій грі дитина вчиться спілкуватися з іншими через діалог, де є певні правила, нехай і прості.
Дорослий саджає дитину на коліна. Дитина тримає в ручках маленький м'ячик - найкраще поролоновий чи пошитий із ганчірок. Дорослий легко розхитує ручки дитини в різні боки, проспівує або проговорює текст. Укінці гри дорослий каже: «Шусть, у піч!».
Після одного чи більше повторення гри дитина сідає навпроти дорослого й уже сама тримає «м'ячик-хлібчик», приговорюючи весь текст. Коли доходить до слів «Шусть, у піч!», дитина легко перекладає м'яч у руки дорослого, і гра починається знову.
У цій грі м'яч - це уявний хлібчик, який кладуть випікати в «піч» - відкриті руки дорослого. А хліб - це святиня. Отже, дорослий має спонукати дитину ставитися до «хлібчика» з повагою й обережністю.
« Від мене до тебе ». Двоє дітей сидять обличчями одне до одного, рівномірно рахують і перекочують одне одному м'яч. Коли вже темпоритм руху рівний, починають промовляти будь-яку скоромовку. Причому кожна дитина каже тільки частину тексту. Це потребує від дітей уваги, щоб строфа тексту не переривалася, а плавно продовжувалася разом із рухом м'яча.
Спочатку гру може показати дорослий чи хтось зі старших дітей. А коли вже діти трохи її освоїли, можуть гратися парами.
«М'яч по колу». У цю гру найліпше грати кільком дітям віком 5-7 років. Діти стоять кружка. Кожна дитина тримає в руці невеликий м'яч, який зручно тримати однією рукою. Діти вголос рівномірно рахують та виконують дії:
- на «раз» правою рукою передають м'яч дитині праворуч, водночас лівою рукою забирають м'яч від дитини ліворуч;
- на «два» обома руками тримають м'яч перед собою.
Так продовжують рахувати й передавати одне одному м'яч. Коли діти наловчаться робити це рівномірно, починають замість рахунку промовляти скоромовку чи чітко декламують текст пісні.
Якщо м'яч лише один - грати простіше, але так само захопливо. У таку гру можна залучити молодших дітей. Адже їм не потрібно стежити за багатьма м'ячами.
Тактильний контакт вельми необхідний зараз кожній дитині. А м'яч може стати для дітей фрагментом реальності, який допоможе мозку адаптуватися й нормально функціонувати. Діти завжди охоче беруть м'яч до рук, носять, передають одне одному, катають по підлозі тощо. Використовуйте ці ігри, щоб повернути собі й дітям дещицю звичного життя, підтримати себе емоційно й фізично.
Картотека розспівок за казковими сюжетами
Логоритмічні ігри
Картотека релаксаційних
вправ на літо-осінь